Драматизација историје
Догађаји представљени у графичким новелама Естер су истинити, поткрепљени релеватном историјском грађом и сведочанствима – али, наравно, драматизовани и прилагођени циљној групи и едукативној намени. У случају прича у збирци Естер, драмтизације је рађена са специфичним педагошким циљем да се у приче унесу елементи који ће отворити могућност учења о одређеним карактеристичним темама као што су нпр. отпор, колаборација, избеглице, пљачка јеврејске имовине, јеврејска култура и обичаји, итд. Понекад прича главне јунаке води на места и у време када се важни историјски догађаји одвијају да бисмо могли да их опишемо – мада у стварности они можда нису лично били присутни. Такође, истинита искуства различитих фамилија су у неким случајевима обједињена у једну причу. Као на пример у новели Црвени аутомобил, где је описано како је отац сину дао своју капу приликом њиховог растанка у логору Топовске шупе. У стварности, то су били један други отац и син, али је историјска чињеница да се то заиста догодило. Уосталом, као мноштво других драматичних, људских и емотивних момената који су се заиста одиграли, ми смо сматрали да их је вредно записати, сачувати од заборава и представити, и то управо у форми едукације о Холокаусту.
Ипак је важно напоменути да су све такве интервенције рађене уз строго поштовање историјских чињеница и уз консултације са стручним тимом да се ни случајно не би довели у питање акуратно представљање важних историјских догађаја.
Графичке новеле Естер су базиране на онолико историјских детаља и података о главним ликовима прича колико смо могли да пронађемо и утврдимо, и не представљају покушај да испричају њихове личне приче, него су збирка различитих искустава и судбина сакупљених у формат који треба да послужи сврси учења о Холокаусту.
На овај начин покушали смо да понудимо материјал који ће ученике инспирисати на један други, емотивно ангажованији начин, отварајући могућност за креативни и истраживачки рад. На известан начин, инспирацију нам је пружио читав низ дела различитих уметничких форми који ову тему обрађују.
Између осталих, Давид Албахари овако описује свој роман Гец и Мајер:
“Роман Гец и Мајер је заснован на историјским чињеницама из бројних извора али је ипак прича која поштује чињенице у оној мери у којој то њој одговара, јер описујући страдање једне породице у Србији, описао сам на симболичан начин судбину целе јеврејске заједнице”.